מה ניתן לייצר מחומר הפיברגלאס

יכול להיות ששמעתם עליו ויכול להיות שלא, אך בסופו של דבר הוא חלק גם מחייכם. אתם משתמשים בו לא מעט והתכונות המדהימות שלו באות לעזרתנו ברבדים שונים בחיים, זהו הפיברגלאס שתופס את מקומו בכבוד כאחד החומרים הכי חשובים שיש. למה הוא משמש?

הכירו את הפיברגלאס

הפיברגלס הוא אחד החומרים הכי חשובים שיש ולמעשה מדובר בסיבי זכוכית דקים מאוד. זה יכול לבלבל וזה יכול לתעתע אך הפיברגלס הוא למעשה סיבים דקים מאוד שככל שהם דקים יותר, הם יותר עמידים, אם כי קשה מאוד לייצר סיבים דקים גם בימינו. הפיברגלס יכול להשתלב בטקסטיל בצורה מצוינת והוא נמצא בחלק רב מהבגדים ויריעות הבד שאנו משתמשים בהם יום יום, והוא משתתף גם בתעשיית הפלסטיק כאחד מהמחזקים החשובים לפלסטיק והפיכתו לעמיד יותר.

חומר קל שקל מאוד לעצב

יתרונות משמעותיים של הפיברגלס הם כמובן הקלות והגמישות שלו. אמנם מדובר בחומר חזק מאוד שיכול לעמוד בזעזועים לא שוטים ולשרוד נפילות מגובה רב בלי להישבר, אך עדיין מדובר בחומר קל משקל. אפשר להרים אותו בלי בעיה ולכן יש מוצרים רבים שעל אף גודלם, קלים מאוד למשא ולהובלה, מה גם שהפיברגלס גמיש מאוד וניתן לעצב אות ובשלל תבניות כפי שעולה על הדעת. כל התכונות הללו הביאו את התעשייה לייצר מוצרים רבים בעזרתו, וזה הזמן למנות אותם.

מה ניתן לייצר מחומר הפיברגלאס?

  • הפיברגלאס שמשתלב עם סיבי פלסטיק יוצר פלסטיק הרבה יותר חזק בלי להוסיף משקל באופן משמעותי. כך למעשה ניתן לחזק כל פלסטיק בלי שום חיסרון שמגיע עם הוספת הפיברגלס, ויחד עם ם המחיר הנוח של הפיברגלס המוצרים גם לא יקרים יותר. ניתן ליצור בשיטה זו ספלים וכוסות, צלחות, קופסאות פלסטיק בעובי משתנה ובאיכויות משתנות וכולה.
  • עם הפיברגלס ניתן גם ליצור בגדים. נכון שזה נשמע מוזר, אך אותם סיבי זכוכית קטנים יכולים להיות גם חלק ממפות, מז'קטים, מחולצות וגם ממכנסיים. תעשיית הטקסטיל משתמשת בפיברגלס כדי ליצור בגדים חזקים יותר ועמידים יותר ולמרות שיש כאלו שיעדיפו בגדים במרקם אחר, זההו אחד השימושים הגדולים בו.
  • הפיברגלס משמש למגוון רב של שימושים ולא רק למוצרים. הפיברגלס משמש גם ליציקת תבניות עמידות שיכולות לשמש את התעשיות השונות ובעיקר את ענף הבנייה. בעזרת הפיברגלס ניתן ליצור תבניות בעיצובים שונים, עמוקים, רחבים, גדולים וקטנים, וכך ניתן לצקת בטון ביתר קלות. הפיברגלס קל המשקל לא מוסיף משקך רב ליציקות אלו שיכולות להיות לתקרות או לצורות שונות ועם המחיר הנמוך שלו הוא החומר הכי טוב שיש.

בריכות פרטיות מפיברגלאס

אם רציתם אי פעם חלמתם על בריכה פרטית במחיר הולם ולא כזה שיגרום לכם לשבור חיסכון ויחד עם זאת הציפיות שלכם עוד יותר גבוהות כי אתם מעוניינים בבריכה שיהיה קל להקים, וכל זה בלי להתפשר על בריכת עמודים או בריכה מתנפחת, הגיע הזמן להכיר את אחד השימושים הכי לוהטים בפיברגלס, בריכות פרטיות. ניתן ליצור בריכה מסיבי הפיברגלאס כך שכל מה שצריך לעשות הוא לחפור בור בגינה, כמובן על ידי חברה מקצועית, ולהניח את הבריכה שהוכנה בדיוק בשבילכם למידות ולעיצוב הנדרש.

זמן למעט יצירתיות

הפיברגלאס יכול להיות מאוד שימושי גם למטרות יותר עיצוביות, ואחת מהמטרות האלו היא כמובן פיסול. לא מעט פסלים אנו פוגשים במהלך היום ולעתים אנו מסננים אותם לחלוטין בלי לחשוב לרגע מי הניח אותם שם וכיצד הוא עשה אותם. הפיברגלאס הוא אחד החומרים המובילים לפיסול סביבתי, כיוון שקל מאוד לעצב אותו, הוא זול מאוד וכמובן עמיד לתנאי מזג אוויר משתנים.

 

כתיבת תגובה